Na czym polega depozycjonowanie?

Czym jest depozycjonowanie stron?

Gdy firma chce poprawić swoją pozycję w sieci i przyciągnąć na stronę nowych internautów, wtedy najczęściej prowadzi pozycjonowanie. Przeciwieństwem pozycjonowania jest depozycjonowanie, którego głównym celem jest osłabienie niekorzystnej witryny.

Depozycjonowanie prowadzone jest w celu poprawy wizerunku firmy, na temat której pojawiły się niekorzystne, niepochlebne, nieaktualne informacje. Głównym zadaniem depozycjonowania jest zmniejszenie widoczności niewygodnej strony w wynikach wyszukiwania. W tym celu przeprowadza się szereg działań, nie zawsze etycznych, które pozwalają na uzyskanie oczekiwanego efektu.

skuteczne depozycjonowanie logo

 

Metody prowadzenia depozycjonowania

W przypadku depozycjonowania nie ma możliwości prowadzenia działań związanych z optymalizacją strony, czyli wszystkich, które są bezpośrednio związane z jej działalnością, ponieważ nie ma się do niej dostępu jako administrator. Dlatego depozycjonowanie bazuje na pozycjonowaniu – zarówno na działaniach pozytywnych (White Hat SEO), jak i negatywnych (Black Hat SEO).

Działania pozytywne to między innymi:
• tworzenie, optymalizacja i pozycjonowanie stron pod frazy, na które pojawiają się strony depozycjonowane, by być wyżej od nich w wynikach wyszukiwania
• pozycjonowanie innych stron o pozytywnym i neutralnym nastawieniu do firmy
• rozpowszechniane tekstów PR w różnych serwisach

Działania negatywne:
• linkowanie do depozycjonowanej strony linkami o niskiej jakości, co może prowadzić do jej zbanowania
• eliminacja linków prowadzonych do depozycjonowanej strony
• próby przeprowadzenia ataków DDoS i SQL injection

Gdy planuje się depozycjonowanie stron, warto zwrócić się do ekspertów w tej dziedzinie , którzy będą mogli kompleksowo zająć się tymi działaniami.